۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰

معاون امور استان های شورای عالی کشور:

قوانین دارای نقص حوزه شوراها اصلاح می شود

قوانین دارای نقص حوزه شوراها اصلاح می شود

ساری- معاون امور استان های شورای عالی کشور گفت: در شورای عالی در تلاش هستیم تا قوانین دارای نقص حوزه شورای اسلامی با ارائه لایحه به مجلس اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین خلیلی پیش ازظهر سه شنبه در نشست با هیأت رئیسه شورای اسلامی استان مازندران در ساری با بیان اینکه از ظرفیت‌های شورای اسلامی در ادوار به خوبی استفاده نشده است، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخش و شهرستان، استان و عالی که منتخبین مردم هستند، از ظرفیت قابل قبولی برای اجرای قوانین در کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف از سفر به استان‌ها برای شناسایی ظرفیت‌ها و کاستی‌های شوراهای اسلامی است، افزود: توانمندی شوراها در حدی است که در بسیاری از امور می‌توانند کمک حال دولت در اجرای طرح‌ها باشند و به دلیل ارتباط مستقیمی که با مردم دارند، می‌توانند جلوی تنش‌های اجتماعی و معارضات مردمی را بگیرند.

معاون امور استان‌های شورای اسلامی عالی کشور از تلاش برای اصلاحیه قوانین دارای نقص شورای اسلامی خبر داد و یادآورشد: برخی از ماده قانونی شوراها ایراد دارد و بخشنامه ندارد که در حال بررسی و مطالعه دقیق جهت رفع و تصویب قوانین جدید هستیم.

خلیلی با بیان اینکه در شورای اسلامی استان‌ها کارگروه‌های مختلف برای بررسی مشکلات شورای تشکیل شود، تصریح کرد: در کارگروه‌ها از نخبگان بخش‌های مختلف برای شناسایی مشکلات شورایی استفاده شود و ایراد و مشکلات تبدیل به طرح و لایحه شود تا و در نهایت تبدیل به قانون بشود.

وی تصویب قوانین جدید برای شورای اسلامی را نیازمند ارائه طرح‌ها از شورای اسلامی استان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: لوایح ارسالی از استان‌ها به دبیرخانه سوراخ عالی، در کمیسیون‌های شورای عالی چکش کاری و در صحن شورای عالی بررسی و به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی جهت تبدیل به قانون شدن، تقدیم می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی شوراهای اسلامی مازندران

رئیس شورای اسلامی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه استان ۳ سهمیه در شورای عالی کشور دارد که از نیروهای خدوم و شایسته جامعه شورای مازندران هستند، اظهار کرد: هر ۲۲ شهرستان مازندران نیز برای هر شهرستان، یک نماینده در شورای اسلامی استان دارند.

حمید سام دلیری با اشاره به اینکه مکان و سخت افزاری شورای اسلامی مازندران با همت همه اعضا تهیه و تجهیز شد، گفت: برای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها نیز همین برنامه در دستور کار قرار دارد که باید به زودی آغاز و انجام بشود.

وی یکی از اولویت شورای اسلامی استان مازندران را آموزش شورایی اعلام و تصریح کرد: برنامه آموزش به صورت تفکیکی برای شورای استان تا شوراهای روستا انجام می‌شود و نیاز است تا شورای عالی کمک و پشتیبانی لازم را انجام بدهد.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران از نقش مؤثر شوراها در انتخابات پیش رو جهت به عرصه کشاندن مردم خبر داد و افزود: با وجود ظرفیت بالای شوراها، اما در هیأت اجرایی از ظرفیت شورای اسلامی به کار گرفته نشده و در واقع شوراها معتمدین محلی هستند

سام دلیری یادآورشد: تعامل شوراها با دستگاه‌های اجرایی خوب نیست و باید پیوند بیشتری بین بخش منتخبین مردم و مسؤولان ایجاد شود.

کد خبر 5970786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha